آشنایی با تریکوردر پزشکی

تریکوردر پزشکی

اشتراک گذاری این مطلب:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
Share on twitter
Share on print
5 1 vote
Article Rating

آشنایی با تریکوردر پزشکی

اگر مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا را دیده باشید، با تریکوردر به عنوان یک ابزار دستی تخیلی که آن را به منظور اسکن محیط اطراف، تحلیل داده ­ها و درج و ثبت اطلاعات به کار می ­گیرند، آشنایی دارید! این دستگاه ­های سه کاره را در ورژن انگلیسی مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا تریکوردر می ­نامند. واژه تریکوردر که در سه نوع اصلی تریکوردر استاندارد، تریکوردر پزشکی و تریکوردر مهندسی موجود می­ باشد، مخفف عبارت TRI-function recorder می­باشد.

تریکوردر پزشکی را غالبا با هدف تشخیص بیماری­ها و نیز جمع آوری اطلاعات و داده ­های مرتبط با کارکرد بدن افراد بیمار مورد استفاده قرار می ­دهند. سنجش کلسترول، سنجش تری گلیسیرید و اندازه ­گیری میزان قند سه عملکرد انجام شده توسط تریکوردر پزشکی می­باشند.

خرید تریکوردر پزشکی و استفاده از آن در منزل به افرادی که تمایل دارند از مشکلات قلبی و عروقی در امان مانده و یا در صورت ابتلا از میزان آن­ها مطلع باشند، توصیه می­گردد. بهتر است چنین افرادی به طور مرتب به سنجش ساده قند خون، کلسترول و تری گلیسیرید بپردازند. کارایی اصلی دستگاه تریکوردر پزشکی نیز سنجش میزان موارد فوق الذکر و بررسی آن­ها می باشد.

تریکوردر پزشکی

  • ویژگی­های دستگاه تریکوردر پزشکی

دستگاه تریکوردر پزشکی همان گونه که پیش­تر نیز اشاره کردیم، دستگاهی مناسب به منظور سنجش قند، کلسترول و تری گلیسیرید می ­باشد. این دستگاه سه گانه پزشکی را می­ توان در منزل و توسط کاربر خانگی مورد استفاده قرار داد. دستگاه تریکوردر پزشکی دارای نمایشگری با ابعاد بزرگ می­باشد. ظرفیت حافظه دستگاه تریکوردر پزشکی 500 نتیجه بوده و این دستگاه دارای دکمه بیرون دهنده نمودار تست می­باشد.

تریکوردر پزشکی که دارای ابعاد 2*5*9.7 و وزن 65 گرم است، با استفاده از باطری کار می­کند و خاموش و روشن شدن آن به صورت خودکار از طریق تعویض نوار تست می­باشد. دامنه سنجش میزان قند در تریکوردر پزشکی بین 10 تا 600، دامنه سنجش کلسترول بین 130تا 400 و دامنه سنجش تری گلیسیرید بین 50 تا 500 است.

در اینجا بخوانید:پرینت سه بعدی ؛خلق دوباره برای کمک به انسان‌ها

دستگاه تریکوردر پزشکی وسیله ­ای دستی و قابل حمل به منظور اسکن می­باشد. مصرف کنندگان این دستگاه را به منظور بررسی شرایط پزشکی در عرض زمانی کوتاه مورد استفاده قرار می­دهند. این دستگاه اگرچه کوچک است، اندازه­ گیری­ های اساسی و دقیقی را انجام می­دهد.

تریکوردر پزشکی هنوز در بازار انبوه عرضه نشده است. این دستگاه یکی از خدمات و فناوری­ های پزشکی است که این علم را به سوی آینده­ای درخشان سوق می­دهد. گزارش ها حاکی از آن است که دانشمندان و مخترعین بی­شماری به دنبال ساخت دستگاه تریکوردر پزشکی و بهبود ویژگی­ها و شرایط آن هستند.

دیدگاهی مشترک در میان افرادی که تمایل به ساخت تریکوردر های پزشکی و بهبود ویژگی­ های آن دارند، ساخت ابزاری عمومی با کارایی اندازه ­گیری­­ های مورد نیاز در علم پزشکی نظیر فشار خون، دمای بدن و جریان خون با استفاده از روش­ های غیر تهاجمی می­باشد. این دستگاه پس از اندازه ­گیری به تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده پرداخته و وضعیت سلامتی فرد را بررسی می­کند. تریکوردر پزشکی گاهی به عنوان یک دستگاه مستقل عمل کرده و با اتصال بانک­ های اطلاعاتی به دست آمده از اندازه­ گیری موارد نام برده شده به اینترنت و تحلیل اوضاع جسمانی فرد می­پردازد. گفتنی است که این دستگاه ایدئولوژی یک قطعه مهم در علم پزشکی است که تولید انبوه آن می­تواند خدمت و فناوری بزرگی در این زمینه باشد.

تریکوردر

  • مخالفان دستگاه تریکوردر پزشکی

گزارش های بسیاری حکایت از این موضوع دارند که ممکن است مقامات و ارگان هایی نظیر سازمان غذا و دارو در کشور های گوناگون و پزشکان فعال در زمینه بیماری ­های قلبی و عروقی با توسعه دستگاه­ های تریکوردر پزشکی مخالف باشند. علت این امر نیز استفاده مردم از این وسیله و عدم مراجعه آنان به پزشک جهت اندازه ­گیری قند خون، کلسترول و تری گلیسیرید می­باشد.

بی شک ظهور این دستگاه ­ها در دنیای تجهیزات پزشکی بهره وری و صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ­ها را به دنبال خواهد داشت. شرکت­ های گوناگونی از سال 2012 به بعد سرمایه گذاری عظیمی در زمینه فناوری تریکوردر پزشکی به عنوان یک  فناوری دیجیتال انجام داده­اند.

  • گذر زمان، تبدیل کننده داستان ­های علمی به واقعیت­ های علمی

گذشت زمان گاه زمینه ­ای را فراهم می ­آورد که داستان­ های علمی تخیلی به واقعیات ­علمی مبدل گردند. هوش مصنوعی یکی از مفاهیم بدل شده به واقعیت است که تا چند دهه پیش تنها به عنوان یک مفهوم در رمان­های علمی و تخیلی مورد استفاده قرار می­گرفت. گاهی اوقات زمان همه چیز را تغییر می دهد و نو آوری یک داستان را به فناوری ای نجات بخش تبدیل می­کند که می ­تواند آینده­ای درخشان برای بشر رقم بزند.

ایده اسکنر فوری در هر مکان و هر زمانی هیجان خاص خود را دارد. اما به کارگیری این ایده در برنامه ­های پزشکی می­­تواند بسیار جذاب­تر و در عین حال کاراتر باشد. دستگاه تریکوردر پزشکی ترکیبی از ابزارهای هوشمندی نظیر استتوسکوپ دیجیتالی، سنسور مچ دست، سنسور قفسه سینه، اسپیرومتر و کالیبراسیون فشار خون است که داده­ های دریافتی از بدن بیمار را برای انجام تشخیصات دقیق­تر به برنامه ­های هوش مصنوعی ارسال می­کنند.

یکی دیگر از ایده­های برتر در این زمینه قابلیت نصب برنامه­ای با این ویژگی­ ها بر روی تبلت، آی پد و تلفن­ های هوشمند می ­باشد. در این ایده سنسورهایی جهت خواندن میزان گلوکز در این برنامه­ ها تعبیه می­شوند و دیگر برای اندازه­ گیری قند خون نیازی به خون گرفتن نیست! چنین برنامه­ ای برای افرادی که تمایل به انجام این امور در منزل دارند، بسیار مناسب است. تشخیص 34 بیماری مختلف نظیر کم خونی، دیابت، انسداد مزمن ریوی، ذات الریه، فشار خون، آسم، برونشیت و… از دیگر مزایای برنامه تریکوردر پزشکی می باشد.

تریکوردر پزشکی

  • پیشاهنگ ساخت تریکوردر پزشکی

شرکت scanadu که در سال 2015 موفق به انتشار دستگاهی تحت عنوان scout شد، جزء نخستین شرکت ­های فعال در زمینه ایجاد دستگاه تریکوردر‌پزشکی بود که به عنوان پیشاهنگی در ساخت این وسیله کاربردی محسوب می­شود. scout قادر است تعداد معدودی از علائم حیاتی همچون فشار خون، ضربان قلب، اشباع اکسیژن خون و درجه حرارت بدن را اندازه­ گیری نماید. انتشار این دستگاه تحت عنوان دستگاه تحقیقاتی به منظور انجام امور تحقیقاتی و عدم موفقیت در اخذ تاییدیه FDA منجر به پایان یافتن این دسته از تحقیقات و ادامه نیافتن آن­ها گردید.

بی شک ساخت تریکو ردر پزشکی و عرضه آن به بازار جهت استفاده افراد می­تواند یکی از بزرگ­ترین خدمات و فناوری­ ها در زمینه پزشکی باشد که آینده این عرصه را بسیار درخشان خواهد نمود.

تریکوردر

مربوط پست ها

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

[ورود برای اعضا]