چرا پتانسیل واقعیت افزوده از آنچه فکر می کنید بزرگتر است؟

اشتراک گذاری این مطلب:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
Share on twitter
Share on print
4.7 3 votes
Article Rating

پیش از این، کسب و کارها هیچ گاه قادر به ایجاد ارزش های میلیارد دلاری در این مدت زمان کوتاه نبوده اند. هیچ گاه پیش از این، شرکت های متعهد نتوانسته اند تا این حد سریع از کسب و کار خارج شوند. امروز اختلال امری عادی است و واقعیت افزوده یاaugmented reality  (AR) بعنوان راهی دیگر برای تحریک صنایع، درحال ظهور است.

اما این فناوری جدید، چه مسیری را طی خواهد کرد؟ AR اطلاعات دیجیتال مربوط به دنیای فیزیکی را با استفاده از یک تلفن هوشمند یا یک هدفون پوشش می دهد. AR در ساده ترین شکل خود، بسادگی یک صفحه نمایش مستطیل شکل است که در مقابل دیدگان قرار دارد. فرم های پیشرفته تر، کاراکترهای بازیهای ویدئویی یا اطلاعات یکپارچه هوشمند را بر اشیاء فیزیکی، از خانه ها تا انبارهای صنعتی باقی می گذارد.

درحالیکه واقعیت مجازی درحال انتقال به یک مرحله تجاری تر است، AR بسرعت درحال توسعه خود است. اما برنامه های عملی بالقوه ی واقعیت افزوده قابل توجه هستند. بنابراین، در سال های آینده چه چیزهایی بعنوان دستاوردهای واقعیت مجازی وجود دارد؟

اکثر رهبران کسب و کار، پیش بینی های خود را براساس آنچه که امروز می دانیم انجام می دهند. چشم اندازی که خطر بالقوه بودن بیش از حد خطی و احتمالا از دست رفتن هدف را به همراه دارد. با کاوش عمیق در روندها، چرخه ها و سرنخ ها از اختلال در فناوری در گذشته، می توانیم چارچوب هایی را ایجاد کنیم که به ما کمک کند استراتژی بهتری را برای چگونگی ظهور قابلیت ها در آینده تدوین کنیم.

امروز، پیش بینی های استاندارد بازار بر این نکته تمرکز دارد که چگونه AR کوچکتر و سریعتر خواهد شد یا آنها پیش بینی می کنند چگونه قابلیتهای موجود می توانند هنگام پیاده سازی بر سازمان تاثیر بگذارند. با این حال، اختلالات فناوری گذشته نشان می دهد که این دیدگاه بسیار محدود است و تاثیر فناوریهای همگرا را درنظر نمی گیرند. بعنوان مثال، به روش فناوری تلفن همراه با اینترنت همگرا شده اند.

واقعیت افزوده (و تا حدودی واقعیت مجازی) با سایر فناوریهای نمایی درحال ظهور بعنوان مثال، اینترنت اشیاء (IoT)، چاپ سه بعدی و یادگیری ماشین روبرو است. کسب و کارهایی که خودشان را برای گرفتن ارزشی که هنگام همگرایی می تواند آشکار شود، به احتمال بیشتری بعنوان رهبران صنعت در اقتصاد حاصل می یابند.

نوآوری های گذشته، بینشی برای آینده AR

فناوری موبایل می تواند یکی از بزرگترین مسائل فناوری باشد که در بیست سال گذشته اتفاق افتاده است. با این حال، صرفا صنعت موبایل به تنهایی اتفاق نیفتاده است. تحلیلگران فکر می کردند که این دستگاه ها کوچکتر می شوند، عمر باتری طولانی تری را بدست می آورند و هزینه های آنها کاهش می یابد و حتی یک رشد کند، خطی پیش بینی شده است.

درواقع، پیش بینی های McKinsey این بود که کل بازار تلفن های همراه تا اواخر قرن، حدودا به 900000 خواهد رسید. تحلیلگران تصور می کردند که این دستگاه ها کوچکتر خواهند شد، عمر باتری بیشتری خواهند داشت و هزینه های آنها کاهش می یابد و حتی یک رشد خطی و کند را بیش بینی کردند.

واقعیت افزوده در تلفن همراه

فناوری تلفن همراه هنگامی که با اینترنت همگرا شد، مواردی را برای مصرف کنندگان جدید و موارد کاربردی سازمانی ایجاد کرد، سبب ایجاد مسئله شد. این تلفن هوشمند متولد شد و این سقف از پتانسیل بازار تلفن همراه خارج شد، میلیاردها دلار از ارزش را که قبلا وجود نداشت را گشود. هنگامی که تلفن های هوشمند در جامعه توسعه دهندگان در سرتاسر جهان استفاده شد، جذب جمعیت بعنوان همگرایی بعدی بود.

همگرایی موبایل با تحلیل های داده می تواند نمونه بارز دیگری برای واقعیت افزوده باشد. ازآنجا که پذیرش کاربر برای تلفن های هوشمند و برنامه های موبایل درحال افزایش است، جمع آوری داده های کاربر برای تحریک بینش های کسب و کار اهمیت زیادی یافته است. امروز، داده های کاربر تلفن همراه دارای یک ارزش تخمینی 50 میلیارد دلار، درطول لایه های متعدد داده های کاربری است که می تواند جمع آوری شده، فروخته شود، تجمع و تجزیه و تحلیل شود.

فناوریهای موردانتظار برای همگرایی با واقعیت افزوده

مشابه انقلاب موبایل، احتمالا آینده AR با کاهش قیمت ها، کوچکتر از عوامل یا عملکرد سریعتر رقم نخواهد خورد. آنها ممکن است به تصویب همه جانبه AR کمک کنند، اما اتکا به این معیارها برای پیش بینی آینده ی AR احتمالا فرصت بازار بزرگتری را از دست خواهد داد. این تنها هنگامی تصور می شود که کدام ترکیب AR و اینترنت اشیاء صنعتی، یادگیری ماشین و چاپ سه بعدی، در میان سایرین را می توانیم پتانسیل های بالقوه آنها ببینیم.

اینترنت اشیا صنعتی

واقعیت افزوده و اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) به احتمال زیاد، اولین مورد برای همگرایی خواهند بود. پذیرش دستگاه AR در فضای شرکتی با سرعتی سریعتر از فضای مصرف کننده اتفاق می افتد. و شبیه به نحوه اتصال مصرف کننده با تلفن همراه ارزش افزوده، اتصال سازمانی یک لایه اطلاعاتی را فراهم خواهد کرد که انتظار می رود ارزش دستگاه های AR را افزایش دهد.

واقعیت افزوده در آینده صنعت

واقعیت افزوده: یادگیری ماشین

انتظار می رود یادگیری ماشین، یک همگرایی مهم برای AR باشد. باید بدانیم بهترین رابط کاربری برای تجارت بدون هندزفری چیست. درست همانگونه که صفحه کلید، یک نوآوری مهم در رایانه رومیزی یا لپ تاپ بود و صفحه نمایش های لمسی کلیدی برای دستگاه های تلفن همراه بودند. یادگیری ماشین ممکن است نقشی مهم در رابط های AR ایفا کند.

چاپ سه بعدی

چاپ سه بعدی، یک بازار درحال گسترش در تولید صنعتی با مزایای بالقوه منحصربفرد برای پیچیدگی، عملکرد و خصوصیات فیزیکی است. با این حال،‌ ابزارهای چاپ سه بعدی خاص برای مدل سازی ممکن است برای مهندسین آموزش دیده بر روی نرم افزار طراحی سنتی برای مانیتورهای دو بعدی گیج کننده باشد.

اغلب، الزامات طراحی منحصربفرد، ساختارهای پیچیده سه بعدی برای ابزارهای نرم افزاری موجود مناسب نیستند. ایجاد، ویرایش و ترسیم مدل ها با واقعیت افزوده به اتصال میان شکاف شناختی بین مهندسی و طراحی، حذف درجه های جدایی بین طراح و محصولی که درحال حاضر وجود دارد (مانند کیبورد، ماوس، صفحه نمایش دو بعدی، رابط)، کمک خواهد کرد و طراح را قادر می سازد بطور مستقیم با محصول به روشی بصری و خلاقانه تعامل داشته باشد.

 

منبع: سینگولاریتی هاب

مربوط پست ها

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

[ورود برای اعضا]